SUVISED SMUUTID

Algamas on aeg, mil saame otse aialt ja peenralt head ja värsket kraami, millega oma keha rõõmustada. Üks suurepärane võimalus on kosutada end suviste smuutidega. Mida smuuti sisse panna, et see annaks meie kehale võimalikult palju kasulikku? Allpool on ära toodud hea smuuti vajalikud komponendid.

SUVISED SMUUTID

Algamas on aeg, mil saame otse aialt ja peenralt head ja värsket kraami, millega oma keha rõõmustada. Üks suurepärane võimalus on kosutada end suviste smuutidega. Mida smuuti sisse panna, et see annaks meie kehale võimalikult palju kasulikku? Allpool on ära toodud hea smuuti vajalikud komponendid.

VEDELIK

Kõigepealt vala blenderisse vedelik, mille baasil soovid smuutid valmistada. Juba see annab mitmeid võimalusi smuutile maitseid ja tekstuuri lisada – vedelikuks sobib puhas vesi, kookos- või mandlipiim, miks mitte ka jahtunud roheline tee või taimetee jms. Kellel piimatoodetega head suhted, võivad lisada maitsetsamata jogurtit või keefiri (head ja vajalikud bakterid kõhule!).

KÖÖGIVILI

Smuuti sisse on hea ära „peita“ köögivilju ning nii ei olegi keeruline vajalikud 5-7 peotäit päeva jooksul kokku saada. Kindlasti on ühe toitva smuuti jaoks vajalik peotäis rohelisi lehti – lehtsalat, jääsalat, spinat, lehtpeet jne. Lisaks sobib smuuti sisse lisada porgandit, punast peeti, tomatit ja kurki. Lase fantaasial lennata!

PUUVILI JA MARJAD

Kõik puuviljad ja marjad sobivad suurepäraselt smuutisse! Kui sul on aga probleeme kaalu ning veresuhkruga, vali vähem magusad ning jäta välja banaan, papaia ja mango. Kombineeri põnevaid maitseid – apelsin ja vaarikas, pirn ja mustsõstar, õun ja astelpaju… Jahutava smuuti saad, kui lisad külmutatud marju ja puuvilju.

HEAD RASVAD

Rikasta smuutit küllastumata rasvadega – lisa näiteks veerand avokaadot (päevaks vajalik oomega-9 kogus), pähkleid ja seemneid (oomega-6 ja -3). Lina- ja chia seemned on rikkalikud oomega-3 rasvhapete sisalduse poolest, kanepiseemnetes on suurepärane oomega-3 ja oomega-6 vahekord.

VEEL TOITVAM

Kui soovid toitvamat smuutit, lisa täisteratooteid, näiteks toortatart või täisterakaerahelbeid. See annab smuutile juurde valku ja kiudaineid, mis teeb sellest päris korraliku kõhtuäie. Suurepärane hommikusöök!

VEIDI MAGUSAM

Kui tunned, et smuuti võiks veidi magusam olla, lisa paar datlit või veidi agaavi- või vahtrasiirupit. Ära lisa suhkrut, vaid naudi puuviljade ja marjade naturaalset magusat maitset.

LISA PÕNEVUST

Kui oled smuutide valmistamise põhivõtted selgeks saanud, siis on aeg katsetada ja maitsetega mängida. Lisa näiteks supilusikatäis toorkakaod või veidi kaneeli, riivitud muskaatpähklit, vaniljet, paar piparmündilehte otse peenralt, organismi puhastavat koriandrit, vetikapulbrit, naati ja nõgest – üllata ennast uute ja huvitavate maitsenüanssidega!

Ja ära unusta ka seda, et mõnikord peitub lihtuses võlu!

Toredaid katsetusi ja ilusat suve!

Eva

Eva Kumpas
holistiline tervise- ja toitumisnõustaja
NUTRISOPHY

 

Eva Kumpas