SÖÖMISE KUNST

Saabuvad pühad on aeg olla koos kallite inimestega ja nautida lisaks heale seltskonnale ka maitsvat toitu. See on hea võimalus võtta aeg maha ning harjutada end nautima head ja paremat ilma endale liiga tegemata ning nii, et rahulolutunne valdaks meid lauast tõustes igal tasandil.

SÖÖMISE KUNST

Saabuvad pühad on aeg olla koos kallite inimestega ja nautida lisaks heale seltskonnale ka maitsvat toitu. See on hea võimalus võtta aeg maha ning harjutada end nautima head ja paremat ilma endale liiga tegemata ning nii, et rahulolutunne valdaks meid lauast tõustes igal tasandil.

Tähtis ei ole ainult see, mida me sööme, vaid ka see, kuidas me sööme – olles rohkem hetkes ja nautides toitu kõigi oma meeltega teeb ka kõhu rutem täis ning tekitab parema meeleolu. Püüdke seekord pühadelauas istudes rohkem kohal olla ning lisaks maitsmisele ka toitu vaadata, nuusutada, puudutada ja pühademuna koore praksusmist kuulata!

Allpool mõned nipid, mida tähele panna ja kuidas söögilauas kõigi meeltega kohaolekut harjutada.

VAATA

Vaata toitu ja uuri seda nii, nagu näeksid seda esimest korda. Milline on olnud tema teekond sinu toidulauale, millest ta koosneb, milliste erinevate omadustega teda iseloomustaksid?

NUUSUTA

Igal toidul on oma iseloomulik lõhn ja see äratab meis soovi toitu maitsta – või siis mitte. Igal juhul tasub võtta hetk ning toitu nuusutada. Püüa kirjeldada lõhna, mida tunned, andmata sellele nime või hinnangut.

TUNNETA

Enne suutäie võtmist peatu hetkeks ja pane tähele, kuidas süljenäärmed tööle hakkavad. Tunneta keha ja meelte koostööd toidu vastuvõtmiseks.

PUUDUTA

Tunneta toitu seda puudutades. Ära püüa tekkinud tunnet kirjeldada, vaid lihtsalt ole hetkes ja avasta toitu ka läbi kompimismeele – selle kuju, suurust, tekstuuri.

MAITSE

Maitse toitu aeglaselt ning mälu rahulikult. Pööra kogu oma tähelepanu toidule oma suus, siis lase meeled korraga vabaks ja vaata, mis juhtub. Toidu maitse tundub tavapärasest intensiivsem ning nüüd püüa kirjeldada seda maitset, mida sa tunned. Eesti keeles on toidu maitse kirjeldamiseks suur hulk sõnu, pane oma fantaasia tööle! Miks mitte ka teised keeled appi võtta või jagada mõtteid lauakaaslastega – kas tunnetate toidu maitset ühtmoodi või on kirjeldused erinevad?

NEELA

Ära neela toitu alla enne, kui kehal tekib selleks impulss. Neelamisel tunneta toitu oma kehas ja pane teadlikult tähele, et sinu keha on saanud ühe suutäie võrra rikkamaks.

HINGA

Nüüd peatu hetkeks ja hinga – kas suudad õhku samamoodi maitsta kui toitu? Pööra hingamisele tähelepanu nii nagu toidu vaatamisele, tunnetamisele, nuusutamisele, puudutamisele ja maitsmisele.

HETK VAIKUST

Viibi hetk vaikuses enne järgmise suutäie haaramist – sel hetkel võid mõista meditatsiooni olemust. Söömine on midagi, mida me teeme igapäevaselt ja tihtipeale sellesse süvenemata, kuid toit saab meie jaoks teise tähenduse, kui süüa teadlikult – suunatud, katkematu ja hinnangutevaba tähelepanuga.

 

Ole kohal – toidulauas, hetkes, oma elus!

Eva

Eva Kumpas
toitumisnõustaja, holistic health coach
NUTRISOPHY

Eva Kumpas