MITMEKÜLGNE MAGNEESIUM

Meie keha vajab igapäevaselt erinevaid vitamiine ja mineraale, et olla terve ja heas vormis. Üks meie jaoks tähtsatest mineraalidest on magneesium, mis mõjutab kõiki meie keha reaktsioone. Ilma magneesiumita ei suudaks me kehas energiat toota, vaevleksime lihaskrampide käes ja kolesteroolitase tekitaks meile pidevalt probleeme. Lisaks aitab magneesium võidelda kehal stressi vastu ning aitab koos kaltsiumiga tagada meile terved luud ja hambad. Vaatame allpool lähemalt, mis teeb magneesiumi meie jaoks nii asendamatuks ja oluliseks.

MITMEKÜLGNE MAGNEESIUM

Meie keha vajab igapäevaselt erinevaid vitamiine ja mineraale, et olla terve ja heas vormis. Üks meie jaoks tähtsatest mineraalidest on magneesium, mis mõjutab kõiki meie keha reaktsioone. Ilma magneesiumita ei suudaks me kehas energiat toota, vaevleksime lihaskrampide käes ja kolesteroolitase tekitaks meile pidevalt probleeme. Lisaks aitab magneesium võidelda kehal stressi vastu ning aitab koos kaltsiumiga tagada meile terved luud ja hambad. Vaatame allpool lähemalt, mis teeb magneesiumi meie jaoks nii asendamatuks ja oluliseks.

 

TUGEVAD LUUD JA HAMBAD

Tihti kuuleme sellest, et tervete ja tugevate luude jaoks on vaja kaltsiumi, kuid harvem ollakse teadlikud siinkohal magneesiumi rollist. Magneesium ja kaltsium töötavad käsikäes ning ilma magneesiumita ei saaks kaltsium meie organismis imenduda. Samuti stimuleerib magneesium luude tervist mõjutavate hormoonide tootmist. Magneesium on vajalik ka D-vitamiini muutmisel meie organismis aktiivseks vormiks, mis on samuti tugevate luude ja hammaste tagamiseks väga oluline.

 

ENERGIA

Magneesiumi vähesus meie organismis põhjustab rakkudes energiapuudust. Kuidas osaleb magneesium energia tootmises? Ta aktiveerib koensüümi nimega adenosiintrifosfaat ehk ATP, mis on energia talletaja ja ülekandja organismis ning osaleb kõigi rakkude ainevahetuses. Meie kehas toimub pidevalt tohutul hulgal protsesse, mis on sõltuvad ATP energiast, mis omakorda sõltub magneesiumist. Seega – energiapuuduse ja väsimuse korral mõtle kohvitassi asemel magneesiumi peale!

 

SÜDA JA VERERÕHK

Meie süda vajab magneesiumi, et hästi funktsioneerida. Ta aitab langetada vererõhku – vähese magneesiumi korral kaltsium ja naatrium kuhjuvad kuhjuvad rakus, vereringe väikestes arterites saab häiritud ja vererõhk tõuseb. Ta aitab toota südames vajalikku energiat, osaleb veresoonte lõõgastamisel ja vähendab trombiohtu.

 

STRESSI ALANDAJA

Magneesium aitab leevendada stressi, sest ta lõõgastab lihaseid ning rahustab närve. Magneesiumi puuduse korral aga tunneme väsimust, peavalu, unetust ja kroonilist väsimust. Me ärritume kergesti ning oleme depressiivsemad. Magneesiumil on oluline roll üle 300 keemilise reaktsiooni toimumises meie kehas ja mitmed uurimused on näidanud, et magneesiumipuudus toob kaasa erinevaid vaimse tervise probleeme sh. ärevushäired. Kui kõik need protsessid sujuvad nii, nagu peab ega tekita terviseprobleeme, on meie keha terve ja lõõgastunud ning see omakorda aitab kaasa ka vaimsete probleemide lahenemisele.

 

Lisaks eeltoodule on magneesiumi soodne mõju kinnitust leidnud mitmete erinevate terviseprobleemide korral – II tüübi diabeet, hormoonidega seotud probleemid ja premenstruaalne sündroom, fibromüalgia, seedeprobleemid jne.

MIDA SÜÜA, ET ANDA KEHALE ROHKEM MAGNEESIUMI?

Magneesiumirikkaid toite oma igapäevamenüüsse valides annad oma kehale ja vaimule suur tuge. Arvatakse, et magneesiumipuudust esineb arvatust palju rohkem, kuna vereanalüüsiga on magneesiumitaset raske hinnata – vaid umbes 1% kehas olevast magneesiumist on veres, enamus aga paikneb luudes. Et meie organism magneesiumi omastaks, on oluline pöörata tähelepanu ka sellele, et saaksime piisavalt B6- ja C-vitamiini, mis magneesiumi omastamist soodustavad.

 

Väga magneesiumirikkad on vetikad ja (tume)rohelised lehtviljad, kuna magneesiumit leidub klorofülli koostises – klorofüll on vetikates ja taimedes sisalduv pigment, mis annab neile rohelise värvuse. Lisaks leidub magneesiumi köögiviljades, kaunviljades (eriti sojaubades), pähklites-mandlites ja seemnetes, täisteratoodetes ja kliides (eriti tatar, hirss, rukis, nisukliid), kakaos, erinevates puu- ja köögiviljades.

 

Lisa oma menüüsse näiteks spinatit ja lehtkapsast, läätsesid, täisterakaerahelbeid, mandleid ja päevalilleseemneid, avokaadot ja koriandrit, ananassi ja banaani ning erilistel puhkudel luba endale kvaliteetset suhkruvaba tumedat šokolaadi.

 

Ära unusta ka seda, et töödeldud ja rafineeritud toidu ning liha ja piima magneesiumisisaldus on väga väike ning liigne kaltsium ja alkohol vähendavad samuti toidu magneesiumisisaldust.

Formula Vitale tootevalikust sisaldab enim magneesiumit Cardio+.

 

Tervislikke ja teadlikke valikuid soovides,

Eva

 

Eva Kumpas

holistiline tervise- ja toitumisnõustaja

NUTRISOPHY

Eva Kumpas