Milliseid vitamiine võiks tarvitada peale pidustusi?

Suvi on aeg, kus inimesed tarbivad alkoholi rohkem kui muul ajal. Mis juhtub kehaga alkoholi tarbides ning milliseid vitamiine vajab organism peale alkoholi pruukimist?

Milliseid vitamiine võiks tarvitada peale pidustusi?

Suvi on aeg, kus inimesed tarbivad alkoholi rohkem kui muul ajal. Suvel toimub rohkelt väliüritusi, ilusate ilmadega seltskondadega istumisi-grillimisi ning tähtpäevade tähistamisi. Enamik inimesi tarbib alkoholi mõõdukalt ning ei koorma keha liigse alkoholiga. Selleks, et vastutustundlikult tarbida alkoholi, on hea teada, kuidas aidata kehal hakkama saada alkoholi lagundamisega ning selle laguproduktidega.

 

Mis juhtub kehaga alkoholi tarbides?

 

• kuna alkoholi molekul on väike ning vees hästi lahustuv, siis liigub ta kergelt läbi organismi
• algselt imendub alkohol seedetraktist vereringesse, kust liigub ta kõikjale kehasse ning ka aeglaselt maksa, kus hakatakse seda lagundama
• alkoholi imendimise kiirus oleneb mitmest erinevast faktorist:

– kehakaalust
– sellest, kas alkoholi tarbitakse tühja kõhu peale või on eelnevalt midagi söödud
– soost, näiteks naistel on vee osakaal kehas väiksem, seega tõuseb naise vere alkoholisisaldus sama koguse puhul kõrgemale kui meestel
– kangemad joogid imenduvad kiiremini

 

Enamasti võib tekkida alkoholi tarvitamisel B-grupi vitamiinide puudus, seega tuleks nii eelnevalt kui ka peale pidu tarbida B-vitamiine. B-vitamiinid aitavad kaasa paljudes ainevahetuse protsessides, lisaks osalevad maksa toksiinide väljutamise protsessis.

Soovitatav tarbida erinevaid antioksüdante: A-, E-, C-vitamiine, mis aitavad kehal leida uuesti tasakaalu. C-vitamiin tõstab näiteks immuunsust ning annab jõudu.

Kehast väljuvad samuti paljud mineraalained, näiteks magneesium, kaalium, naatrium ning tsink. Juues mineraaliderikast vett ning süües puuvilju saab kiiresti tasakaalustada mineraalide kadu kehas. Näitseks sisaldab banaan kaaliumit, mineraalveest tuleks valida vesi, kuhu oleks lisatud juurde mineraalained.

 

Suvel tarbib keskmine inimene rohkem alkoholi ning seega tuleks tarvitada rohkem erinevaid vitamiine ja mineraale. Kui aga inimene ei mõtle pikalt ette või tuleb ette pidustusi, mil liialdatakse alkoholiga rohkem, võiks meelde jätta mõned nipid, kuidas võiks oma enesetunnet parandada:

• hommikul tarbida rohkelt vedelikku
• võtta võimalusel C-ja B-vitamiine, kui on süda paha võiks juua ka puuviljamahla, mis sisaldab ka C-vitamiini
• proovida veel magada, kuna alkohol üldiselt laseb magada pinnapealselt siis keha on ärgates ikka väsinud

 

Suvi on ilus – naudi seda koos pere, sõprade ja tuttavatega. Pea kindlasti piiri alkoholiga – lõbus on ka selleta.

Rõõmsat suve!

 

Ketter Lauri
farmatseut

Foto: birgitvisuals.com
Soeng ja meik: Hurmi Krikk