Milleks on meestele vitamiinid vajalikud?

Vitamiinid ja mineraalained on vajalikud mehe energiavahetusele, lihastele, immuunsüsteemile ning hoidmaks teda vitaalsena. Lisaks on tähtsal kohal spermatosoidide arengul ning suguvõime ja viljakuse parandamisel.

Milleks on meestele vitamiinid vajalikud?

Nii nagu vajab toitaineid erinevas eluetapis naine või laps, on need olulised ka mehele. Vitamiinid ja mineraalained on vajalikud mehe energiavahetusele, lihastele, immuunsüsteemile ning hoidmaks teda vitaalsena. Lisaks on tähtsal kohal spermatosoidide arengul ning suguvõime ja viljakuse parandamisel.

Vanuseliselt palju erinevusi pole – vajalikud on need nii noorematele kui ka vanematele ja just selleks, et tagada füüsilise ja vaimse koormuse tasakaal. Tuleks jälgida, et nii toit kui ka erinevad vitamiini kompleksid sisaldaksid antioksüdante.

 

Meeste viljakus

Meessuguhormoonide taseme langus, mis algab 30ndate eluaastate alguses ning mida kiirendavad stress ja väsimus, võib kahandada võimet saavutada või säilitada erektsiooni. Samuti liigne alkoholi ning nikotiini tarbimine pärsivad seemnerakkude viljakust. Oluliseks viljakuse parandamiseks on regulaarne sportimine. Soovitatav on hoiduda kitsastest pükstest ning üleüldiselt kasutada õhulisi riideesemeid.

Vitamiinidest soovitan menüüs tagada piisav kogus tsinki, kuna testosterooni tootmine, viljakuse parandamine ning libiido normaalne tase on sel juhul tagatud. Täisteraviljatooted ning liha on üheks parimaks allikaks täitmaks puudulikku defitsiiti kehas.

Keskmisel Eesti mehel on üldjuhul madal A- ning E-vitamiini tase, kuna tarbitakse vähe puu- ja köögivilju. Kui on soov libiido kõrgel hoida, peaks olema veel suurem soov süüa erinevaid meelepärased puu- ja köögivilju, mis annaksid piisava koguse antioksüdante.

Eraldi soovitan võtta aminohapetena lisaks juurde L-arginiini, millest enamik inimesi küllap kuulnudki ei ole.  Sellest aga pole probleemi, kuna üldjuhul saab mitmekesise toiduga vajaliku koguse kätte, kuid vähesel tarbimisel mõjutab see südame-veresoonkonna toimimist, mille tõttu võivad tekkida erektsioonihäireid.

 

Lihaste ning luude heaolu

Istuv eluviis on üheks tõsisemaks mureks ning sellele aitab kaasa nii tehnoloogia areng kui üleüldine inimese iseloom – teha võimalikult lihtsalt tegevus ära ilma suurema vaevata. Eelkõige tasuks siiski mõelda, et selline mõtlemine on nakkav ning lõpuks ei soovigi enam ennast liigutada, mistõttu lihased nõrgenevad, kehakaal tõuseb ja üleüldine tervis läheb kehvaks.

Lihaste nõrgenemise ära hoidmiseks võiks tarbida kaltsiumi ja D-vitamiini aitamaks kasvuhäirete ja lihaste nõrgenemiste vastu. Vitamiin D parimaks allikaks on päike, kuid Eestis tuleb pimedatel aegadel D-vitamiini kindlasti juurde võtta lisandina. Kaltsiumi leidub ohtralt lehtkapsas, rukolas ning spinatis. Kui on siiski lihaste nõrkust tunda, võib kaltsiumi lisandina juurde manustada.

Millal viimati olid jalad krampis või lihased valutasid? Magneesiumi puuduse esimesteks tunnusteks on lihaskrambid ning ka üldine väsimus. Magneesium aitab kaasa normaalsele lihaste tööle, samuti aitab parandada vereringet. Magneesiumi leidub rohkelt rohelistes köögiviljades, lihas, pähklites, teravilja toodetes. Vajadusel, kui toidust ei omasta piisvalt, võiks juurde võtta lisandina.

 

Formula Vitale tootevalikust aitab mehe heaolule tuge Man+ ja aktiivsele mehele Active Man+.

 

Ketter Lauri
farmatseut

Foto: birgitvisuals.com
Soeng ja meik: Hurmi Krikk