Lapsed nutikaks!

Iga uus etapp pere pisemate igapäevaelus võib tekitada neis stressi. Mis aitaks lastel paremini kohaneda stressiolukordadega ning parandada nende keskendumis- ja õppimisvõimet?

Lapsed nutikaks!

Kiirenenud elutempo on ühiskonnnas aktuaalsem kui kunagi varem. Selle all kannatavad nii täiskasvanud kui ka lapsed. Iga uus etapp pere pisematel võib tekitada neis stressi – harjumine lasteaiaga, kooliminek, õpingute intensiivistumine jne.

Mis aitaks lastel paremini kohaneda stressiolukordadega ning parandada nende keskendumis- ja õppimisvõimet?

 

B grupi vitamiinid

Olulisimad on B grupi vitamiinid, mis aitavad kehas glükoosi muuta energiaks. Puuduse korral ilmnevad väsimus ja meeleolumuutused.

– B5 toetab mälu ja närvisüsteemi ning aitab kaasa õppimisvõimele.
B6 on vajalik serotoniini (õnnehormooni) tootmiseks.
B12 on vajalik närvikoe normaalseks arenguks. B12 puuduse tunnuseks on kiire ärrituvus ning vähenenud kognitiivsed võimed (mälu ja tähelepanu on halvenenud).
Foolhape on vajalik närvisüsteemi normaalseks funktsioneerimiseks.

Neid kõiki leidub täisteratoodetes, pähklites, seemnetes, munas, kalas, aed- ja köögiviljades. B grupi vitamiinide vähest imendumist kehas põhjustab töödeldud toiduainete ja liigne suhkru tarbimine.

 

Oomega-3-rasvhape

Oomega-3-rasvhapped tagavad, et meie aju funktsioneeriks ja areneks ootuspäraselt. EPA ja DHA toetavad keskendumisvõimet ja parandavad mälu. EPA ja DHA parimaks allikaks on kalaõlid/kalamaksaõlid.

Taimseks oomega-rasvhappeks on linaseemneõli, mis varustab aju energia ja hapnikuga, ning tugevdab mälu. Peale selle on organismi üldtugevdav.

 

Immuunsüsteemi tugevdamiseks aitavad kaasa:

C-vitamiin –  leidub tsitrulistes, puu- ja köögiviljades, sõstardes;
E-vitamiin – leidub õlides, seemnetes, pähklites, avokaados;
seleen – leidub mereandides, päevalilleseemnetes, maksas;
tsink – leidub täisteratoodetes, rosinates, india pähklis ja seesamiseemnetes;
punane päevakübar.

Pimedal perioodil, septembrist aprillini, tuleks tarvitada kindlasti juurde D-vitamiini, mis aitab ära hoida väsimust ja kurnatust. D-vitamiini suurim allikas on päike aga leidub ka pärmis ja kalaõlis.

 

Formula Vitale Kids+ Multi, Kids+ Omega ja Kids+ Calci kummikarukesed on loodud toetama laste organismi vajadusi.

 

Ketter Lauri
farmatseut

Foto: birgitvisuals.com
Soeng ja meik: Hurmi Krikk