Kuidas beebitegu õnnestuks?

Unistades saada perelisa, tuleks hakata varakult rasedust planeerima.  Juba raseduse planeerimise ajal tuleks jälgida, et organism oleks varustatud piisava koguse vitamiinide ja mineraalainetega, mis on olulised lapse arenguks. 

Kuidas beebitegu õnnestuks?

Unistades saada perelisa, tuleks hakata varakult rasedust planeerima. Juba raseduse planeerimise ajal tuleks jälgida, et organism oleks varustatud piisava koguse vitamiinide ja mineraalainetega, mis on olulised lapse arenguks. Soovituslik aeg vitamiinidega alustamiseks on umbes kuu enne oodatud raseduse algust. Ka oma elustiilis tuleks juba varakult teha mõningaid tervislikke muudatusi.

 

Tervislikud muudatused on oulised!

– Harju tervislikult sööma juba enne rasedust, et vältida ülekilodega seonduvaid probleeme, nagu võimalik diabeet ja kõrgenenud vererõhk.
Kui avastad, et oled alakaaluline, siis tuleks paar kilo juurde võtta, sest liiga madal kehakaal mõjutab ovulatsiooni ja rasestumine võib olla keerulisem.

– Loobu suitsetamisest ning alkoholi tarvitamisest. Loobumine aitab kehal puhastuda mürk ainetest ennem raseduse algust.
Näiteks suurendab suitsetamine hingamisteede vaevuste ja nn hällisurma tõenäosust. Alkohol suurendab erinevate peetuste võimaluste teket (kasvupeetus, arengupeetus, madal lihastoonus).

 

Milliseid toitaineid peaks rasedust planeerides tarvitama nii mees kui ka naine?

L-arginiin – parandab verevarustust, mõjutab munaraku vabanemist munasarjast ning viljastunud munaraku pesastumist emakasse. Leidub piimatoodetes, kõrvitsa-ja päevalilleseemnetes ning lihas.
– Foolhape – 400 mcg on soovituslik annus naistele, kes soovivad rasestuda. Foolhape on oluline, et vältida loote väärarenguid. Saadakse rohelistest köögiviljadest, puuviljadest ja piimatoodetest.
Inositool – toetab munasarjade funktsioone ja mõjub soodsalt viljakusele. Toodetakse soolebakterite poolt. Defitsiit võib tekkida alkoholi ja kohvi rohkel tarvitamisel.
N-atsetüültsüsteiin – efektiivne antioksüdant, aitab hoida tervislikku emakakaela limasekretsiooni.
Vitamiin B₁₂ – aitab toetada munasarjade funktsioone ja viljakust. Saadakse liha-ja piimatoodetest.
– Vitamiin E – efektiivne antioksüdant, mis aitab kaitsta organismi kahjulike vabade radikaalide eest, aitab tõsta viljakust. Saadakse õlidest (päevalille, rapsi, oliiv) ning mandlitest.

 

Lisaks on meestel kasulik tarvitada:

macat, mis aitab tõsta mehe vitaalsust ning seksuaalenergiat. Macal on tõestatud positiivset mõju ka seemnerakkude arvule ja aktiivsusele.
erinevaid aimnohappeid nagu L-glutatioon ja L-arginiin, oktakosanooli ning lükopeeni. L-glutatioon sobib organismi puhastamiseks. L-arginiini teiseks toimeks on osaleda lämmastikoksiidi toomises. Lämmastikoskiid laiendab veresooni ning seega omab olulist rolli kogu südame-veresoonkonna toimimises. Oktakosanool on antioksüdant, mis tõstab organismi vastupanuvõimet, annab jõudu ning energiat. Lükopeen aitab toetada meeste eesnäärme funktsiooni. Lükopeeni sisaldavadpunased viljad, nt tomatid ja paprika. L-glutatiooni sünteesib keha ise L-tsüsteiinist, L-glutamiinhappest ja glütsiinist.

 

Formula Vitale toodetest aitab beebiteole kaasa Man+ Conception ja Woman+ Conception.

 

Ketter Lauri
farmatseut

Foto: birgitvisuals.com
Soeng ja meik: Hurmi Krikk