KIRJUTA ENDALE UNISTUSTE ELU

Kui tihti me peatume oma argitoimetuste virrvarris, et mõelda, kas meie igapäevased tegemised viivad meid soovitud suunas? Millist elu endale ihkame? Milliseid emotsioone tahaksime tunda, kui vanas eas oma eluteele tagasi vaatame? Oma eluvalikute analüüsimine nõuab teatavat julgust, tulevikuvisiooni loomine usku iseendasse ja usaldust elu vastu. Kirjutamine on siinjuures suurepärane abivahend oma tulevikusoovide sõnastamiseks, turvaline võimalus elupeeglisse vaadata.

KIRJUTA ENDALE UNISTUSTE ELU

Kui tihti me peatume oma argitoimetuste virrvarris, et mõelda, kas meie igapäevased tegemised viivad meid soovitud suunas? Millist elu endale ihkame? Milliseid emotsioone tahaksime tunda, kui vanas eas oma eluteele tagasi vaatame? Oma eluvalikute analüüsimine nõuab teatavat julgust, tulevikuvisiooni loomine usksu iseendasse ja usaldust elu vastu. Kirjutamine on siinjuures suurepärane abivahend oma tulevikusoovide sõnastamiseks, turvaline võimalus elupeeglisse vaadata.

Allpool toon ära kolm harjutust, mis aitab Sinus üles leida motivatsiooni, inspiratsiooni ja õige suuna. Võta julgus kokku, haara paber ja pliiats ning vaata, mis juhtub! Ära muretse kirjavigade või lauseehituse pärast, vaigista oma sisemine kriitikameel ning lase oma mõttelend vabaks. Ole kirjutades nii detailne kui võimalik ning igale harjutusele võiksid pühendada 20-30 minutit. Need harjutused on lõbus viis iseenda paremaks tundmaõppimiseks ning võimalik, et avastad enda elu uue tähenduse ja eesmärgi. Ära unusta, et mõttel ja sõnal on suur jõud!

KIIKTOOLIHARJUTUS

Kujutle, et oled 90-aastane, üdini õnnelik ja terve ning istud kiiktoolis, vaadates tagasi oma ideaalsele elule.

Kirjuta enda elust lugu, mõeldes järgmistele küsimustele:

  • kes sa isiksusena oled, mida teised sinus hindavad?
  • mida oled elus saavutanud? Mille üle oled uhke? Mis on olnud sinu elus tähenduslik ning andnud sulle tunde, et oled midagi olulist korda saatnud?
  • mida enda ümber näed ja kuuled? Kuidas end tunned? Mis paneb sind uskuma, et oled tõeliselt õnnelik?
  • kujutle, kuidas on läinud sinu elu järgmistes valdkondades: perekond, sõbrad, sinu elupartner, karjäär, tervis ja kodu. Millest oled rõõmu tundnud? Mida oled õppinud? Mida oled teiste heaks teinud ning mille puhul oled olnud eestvedaja? Mida oled korda saatnud ühiskonna hüvanguks?

SUURE PEO HARJUTUS

Kujutle, et tähistad enda jaoks üht olulist elusündmust, olgu see siis sinu 50., 60. või 70. juubel või hoopis pensionileminek, uude kohta kolimine, uuel töökohal alustamine vms. Kirjuta kõne iseenda auks, aga tee seda kolmandas isikus.

Mõtiskle, mida oled selleks hetkeks saavutanud ning mis on sinu järgmised eesmärgid. Kui vana sa oled? Kes on sinu auks korraldatud peole kogunenud? Kus seda tähtsat pidu peetakse? Kes on see, kes peab Sinu auks kõne?

Kõne kirjutamise puhul pane kirja, mida oled saavutanud oma perekonnaringis, karjääris, äris, kogukonnas ning maailmas. Mis on sinus see, mida peokülalised tõeliselt väärtustavad? Mida sa ise tahaksid, et sinu kohta öeldaks? Mille ütlemata jätmine sulle pettumuse valmistaks? Mida tõeliselt vaimustavat oled korda saatnud? Kuidas oled üllatanud iseend ja teisi? Mille üle oled kõige rohkem uhke? Milliseid vigu korda saatsid, mille üle nüüd naerda suudad? Millist muljet tahad endast teistele läbi kõne jätta? Mida järgmiseks oma elus ette võtad? Millele sooviksid rohkem aega pühendada? Kuidas edaspidi perekond ja sõbrad sinu ellu mahuvad?

Ära muretse, et pead kirjutama täiusliku kõne, pigem keskendu sellele, mida kõnepidaja sinu kohta öelda tahaks. Kui see on abiks, siis kujuta ette, et see on kõne esimene mustand, kus on oluline põhipunktid välja tuua.

AJALEHEARTIKLI KIRJUTAMISE HARJUTUS

Kujutle, et oled jõudnud oma karjääris või elus olulise verstapostini. Kirjuta sellest minevikuvormis artikkel ajalehte või ajakirja, mille pikkuseks on umbes 250-500 sõna. Maini iseend ja kõiki, kes selle saavutamisel on oma panuse andnud, lisa nimed ja tsitaadid. Anna kindlasti taustainfot, k.a. hiljutised eduelamused ja teised olulised sündmused sinu elus. Mõtiskle, mida sinu edu lugejatele tähendab, kuidas nad seda mõistavad. Mida lugejad sellest artiklist kasu saavad? Kui soovid, täpsusta enda jaoks, millises ajalehes või ajakirjas sooviksid artikli avaldada ning pea selle väljaande stiili kirjutades meeles.

Lase oma mõtted vabaks!

Head kirjutamisindu ja inspireerivaid avastusi soovides,

Eva

Eva Kumpas
holistiline tervise- ja toitumisnõustaja
NUTRISOPHY

Eva Kumpas

 

 

 

 

 

 

 

 

Kasutatud artikkel: Emma-Louise Elsey, „Life Visioning: 3 Powerful Journaling Exercises to Use with Your Clients”, http://coachfederation.org/blog/index.php/5642/