ILUVITAMIIN BIOTIIN

B-rühma kuuluv vitamiin biotiin on tõeline ilu- ja tervise vitamiin – see hoolitseb meie naha, küünte ja juuste eest ning mängib muuhulgas rolli ka veresuhkru tasakaalustamisel, mis aitab kehakaalu kontrolli all hoida.

ILUVITAMIIN BIOTIIN

B-rühma kuuluv vitamiin biotiin on tõeline ilu- ja tervise vitamiin – see hoolitseb meie naha, küünte ja juuste eest ning mängib muuhulgas rolli ka veresuhkru tasakaalustamisel, mis aitab kehakaalu kontrolli all hoida.

Biotiin on üks B-rühma kuuluvatest vitamiinidest, tuntud ka kui B7- või B8- vitamiin, H-vitamiin või koensüüm R. Heal lapsel mitu nime! Tema olulisusest meie kehale teatakse juba umbes sada aastat, kuid alles viimasel paaril aastakümnel on biotiini ülesandeid meie kehas täpsemalt uuritud. Eriti rõhutatakse biotiini keskset rolli süsivesikute ainevahetuses meie kehas, mis tähendab, et biotiin koos teiste B-rühma vitamiinidega aitab kehal muuta süsivesikud glükoosiks, sellest omakorda toodab keha meie jaoks energiat.

Lisaks toidust meie jaoks kütuse tegemisele on biotiin oluline rasvade ainevahetuses, mis omakorda aitab kaasa sellele, et meil oleks terve nahk. Biotiin on vajalik ka juustele, küüntele, silmadele ja maksale ning aitab kaasa närvisüsteemi normaalsele funktsioneerimisele. Lisaks eelnevale on biotiinil tähtis roll loote arengus ning seetõttu on väga oluline jälgida raseduse ajal piisaval hulgal biotiini saamist.

Viimasel ajal on rohkem uuritud biotiini rolli ka veresuhkru tasakaalustamisel. On leitud, et kui meie kehas on liiga vähe biotiini, ei suuda ta toota piisavalt veresuhkru tasakaalustamiseks vajalikku hormooni insuliini. Eriti koos kroomiga on biotiin andnud häid tulemusi veresuhkru tasakaalustamisel ning seeläbi II tüübi diabeedi ennetamisel ja kaalulangetamisel.

 

KUIDAS SAAME BIOTIINI?

Kuna meie keha ise biotiini ei tooda, peame teda saama eelkõige targalt valitud toidust või kvaliteetest toidulisandist. Soovitav minimaalne annus täiskasvanu puhul on päevas 0,03 mg. Biotiini puudus meie kehas võib viia isutuseni, lihaste valulikkuseni, unetuseni ja nahaprobleemideni, temaga liialdamist pole aga põhjust karta, kuna tegemist on vesilahusutuva vitamiiniga ning ülejääk lahkub meie kehast koos uriiniga.

Biotiinirikkad toidud, mida oma menüüsse valida, on:

– pähklid ja seemned (eriti mandlid, maapähkel, kreeka pähkel);
– tomat;
– sibul;
– porgand;
– rooma salat;
– lillkapsas;
– banaan;
– vaarikas;
– arbuus;
– kurk;
– kaunviljad;
– munakollane;
– lõhe;
– jogurt;
– looma maks ja neerud;
– pärm;
– täisteraviljatooted.

Paljud toidud siin nimekirjas on ka suure kiudainete sisaldusega, mis lisaks biotiinisisaldusele aitavad kaasa veresuhkru stabiilsena hoidmisele. Biotiin on suhteliselt vastupidav ka toidu töötlemisel, näiteks kaunviljade leotamisel ja keetmisel läheb kaduma vaid umbes 10% biotiinist, mis on palju vähem kui teiste B-rühma vitamiinide puhul.

Jälgi, et sinu menüüsse kuuluks igapäevaselt erinevad köögiviljad, pähklid ja seemned ning ka täisteravili või kaunvili. Nii hoolitsed oma kehakaalu, naha ning juuste eest ning annad oma kehale lisaks biotiinile veel hulgaliselt head ja paremat!

Vormula Vitale tootevalikust sisaldavad enim biotiini Man+ Conception ja Woman+ Conception.

 

Tasakaalus ja tarkasid toiduvalikuid soovides,

Eva

Eva Kumpas
holistiline tervise- ja toitumisnõustaja
NUTRISOPHY

Eva Kumpas

 

 

 

 

 

 

 

 

Kasutatud allikad:

www.healthline.com

www.umm.edu

www.whfoods.com

Foto: Kristi Mägi